Στοιχεία Σχολείου
Χρήσιμα Έγγραφα
Ζώνη Δραστηριοτήτων
Κατηγορίες
- Ανακοινώσεις
- Βιωματική Μάθηση
- Βιωματικό Εργαστήριο STEAM & Επιχειρηματικότητας
- Διαγωνισμοί
- Διαγωνισμός Θετικών Επιστημών
- Διαθεματικές Προσεγγίσεις
- Διακρίσεις
- Δραστηριότητες
- Εθελοντισμός
- Εκδηλώσεις
- Εκκλησιασμός
- Εκπαιδευτικά Προγράμματ
- Εκπαιδευτικά Προγράμματα
- Ενημερώσεις
- Ημερίδες
- Λασαλιανά Νέα
- Λασαλιανές Ημέρες Ειρήνης
- Μαθητική Πένα
- Νέα Αγγλικών
- Νέα Αποφοίτων
- Νέα Γαλλικών
- Νέα Γυμνασίου
- Νέα Λυκείου
- Πρόγραμμα Μετάβασης
- Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
- Σχολή Γονέων
- Σχολικές Εορτές
- Τμήμα Εικαστικών
- Τμήμα Μαθηματικών
- Τμήμα Πληροφορικής
- Τμήμα Φυσικής Αγωγής
- Φιλολογικοί Αγώνες
- Χριστουγεννιάτικο Bazaar
- Conseil Des Jeunes Citoyens
- Creative Writing Competition
- De La Salle Science Festival
- Eβδομάδα Θετικών Επιστημών
- Eπισκέψεις
- Spelling Bee
Αναζήτηση Άρθρων
Αρχειοθήκη
-
►
2025
(
64
)
- ► Φεβρουαρίου ( 14 )
- ► Ιανουαρίου ( 6 )
-
►
2024
(
199
)
- ► Δεκεμβρίου ( 21 )
- ► Σεπτεμβρίου ( 13 )
- ► Φεβρουαρίου ( 21 )
- ► Ιανουαρίου ( 13 )
-
▼
2023
(
236
)
- ► Δεκεμβρίου ( 26 )
- ► Σεπτεμβρίου ( 7 )
-
▼
Μαΐου
(
25
)
- Εκκλησιασμός για τον Άγιο Ιωάννη-Βαπτιστή Δελασάλ
- Γίναμε λεξιπλάστες, περιγράφοντας τους ήρωες των ο...
- Εναλλακτικές προσεγγίσεις της «Οδύσσειας» του Ομήρ...
- 5oς Διαγωνισμός εκφραστικής απαγγελίας και ανάγνωσης
- Εορτασμός του αγίου Ιωάννη-Βαπτιστή Εορτασμός «Δελ...
- Τα πιο σημαντικά πράγματα στη ζωή τα βλέπεις με τα...
- Οι Αγριόπαπιες «πέταξαν» πάνω από τη 19η Διεθνή Έκ...
- Ετήσιος παιδαγωγικός σχεδιασμός Α΄ Λυκείου
- Δράση ετήσιου παιδαγωγικού σχεδιασμού Β΄Γυμνασίου
- Η τέχνη συναντά τους πολίτες του Βυζαντίου
- Όταν ο εθελοντισμός κάνει μικρά θαύματα…
- Οι μαθητές μας σε ρόλο Ευρωβουλευτή
- «The Ship of Tolerance / To Πλοίο της Ανεκτικότητας»
- 2ο Πανηγύρι Φυσικών επιστημών
- Ακολουθώντας τον ετήσιο παιδαγωγικό σχεδιασμό…
- Erasmus+ Β' Λυκείου
- Erasmus+ Κωνσταντινούπολη
- Βραβείο στον Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό!
- Ιστορία και …λέξεις μάς ταξίδεψαν και φέτος! 6οι Φ...
- Dictée en ligne
- «Clean up the Med»
- ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ: «Ενισχύοντας το αίσθημα τ...
- Συνάντηση με τη Διευθύντρια ΠΕ Δυτ. Θεσσαλονίκης
- H αγγλόφωνη Θεατρική ομάδα του Γυμνασίου-Λυκείου τ...
- 6οι Φιλολογικοί Αγώνες μαθητών Γυμνασίου Ελλάδας σ...
- ► Φεβρουαρίου ( 31 )
- ► Ιανουαρίου ( 6 )
-
►
2022
(
180
)
- ► Δεκεμβρίου ( 29 )
- ► Σεπτεμβρίου ( 10 )
- ► Φεβρουαρίου ( 19 )
- ► Ιανουαρίου ( 6 )
-
►
2021
(
158
)
- ► Δεκεμβρίου ( 32 )
- ► Σεπτεμβρίου ( 6 )
- ► Φεβρουαρίου ( 13 )
- ► Ιανουαρίου ( 6 )
-
►
2020
(
125
)
- ► Δεκεμβρίου ( 36 )
- ► Σεπτεμβρίου ( 4 )
- ► Φεβρουαρίου ( 27 )
- ► Ιανουαρίου ( 16 )
-
►
2019
(
144
)
- ► Δεκεμβρίου ( 22 )
- ► Σεπτεμβρίου ( 9 )
- ► Φεβρουαρίου ( 16 )
- ► Ιανουαρίου ( 12 )
-
►
2018
(
126
)
- ► Δεκεμβρίου ( 12 )
- ► Σεπτεμβρίου ( 3 )
- ► Φεβρουαρίου ( 10 )
- ► Ιανουαρίου ( 8 )
-
►
2017
(
163
)
- ► Δεκεμβρίου ( 15 )
- ► Σεπτεμβρίου ( 9 )
- ► Φεβρουαρίου ( 19 )
- ► Ιανουαρίου ( 11 )
-
►
2016
(
141
)
- ► Δεκεμβρίου ( 20 )
- ► Σεπτεμβρίου ( 10 )
- ► Φεβρουαρίου ( 13 )
- ► Ιανουαρίου ( 10 )
-
►
2015
(
144
)
- ► Δεκεμβρίου ( 12 )
- ► Σεπτεμβρίου ( 10 )
- ► Φεβρουαρίου ( 12 )
- ► Ιανουαρίου ( 2 )
-
►
2014
(
100
)
- ► Δεκεμβρίου ( 15 )
- ► Σεπτεμβρίου ( 13 )
- ► Φεβρουαρίου ( 8 )
- ► Ιανουαρίου ( 7 )
-
►
2013
(
70
)
- ► Δεκεμβρίου ( 10 )
- ► Σεπτεμβρίου ( 11 )
- ► Φεβρουαρίου ( 3 )
- ► Ιανουαρίου ( 6 )
-
►
2012
(
59
)
- ► Δεκεμβρίου ( 7 )
- ► Σεπτεμβρίου ( 5 )
- ► Φεβρουαρίου ( 12 )
- ► Ιανουαρίου ( 3 )
Γίναμε λεξιπλάστες, περιγράφοντας τους ήρωες των ομηρικών επών!
Ποια άραγε πρόσωπα της Οδύσσειας και της Ιλιάδας περιγράφουν οι λέξεις: «βασιλοουρανοπατεραυνός», «ξενοφιλογεροντοβοσκός», «αεροασκοκτήτης», «πονηρογλυκοφρουτοφάγοι», «μονοφθαλμοποσειδωνοαπόγονος», «πρωτοπαλικαροαχαιοπηλείδης», «αλαζονοσκληροαχαιοβασιλεύς», «μαγισσογουρουνοποιός»;
Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας των Ομηρικών επών, της Οδύσσειας και της Ιλιάδας, οι μαθητές της Α΄ και της Β΄ Γυμνασίου «δοκιμάστηκαν», με έναν πρωτότυπο και παιγνιώδη τρόπο, στην περιγραφή, αλλά και στην αναγνώριση των ηρώων του έργου που διδάχτηκαν κατά τη φετινή σχολική χρονιά, συμμετέχοντας σε ένα παιχνίδι «λεξιπλασίας», ενεργοποιώντας παράλληλα με τις γνώσεις τους, τη φαντασία και την επινοητικότητά τους!
Χωρισμένοι σε ομάδες, εργάστηκαν συνεργατικά, στην προκριματική φάση του παιχνιδιού, και προσπάθησαν να θυμηθούν τους ήρωες της Οδύσσειας και της Ιλιάδας, να εντοπίσουν τα διακριτικά γνωρίσματά τους και, χρησιμοποιώντας την ευρηματικότητά τους, να αποδώσουν εύστοχα την περιγραφή ενός ήρωα με μία φανταστική πολυσύνθετη λέξη!
Η αγωνία όλων κορυφώθηκε στην τελική φάση του παιχνιδιού, κατά την οποία διαγωνίστηκαν οι ομάδες που υπερίσχυσαν στον προκριματικό αγώνα. Με πρόεδρο της κριτικής επιτροπής την κ. Μαρία Χρίτη, Μεταδιδάκτορα Κλασικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου του HARVARD και επιστημονική μας συνεργάτιδα, και κριτές φιλολόγους του σχολείου μας, οι μικροί «λεξιπλάστες» ξεδίπλωσαν το ταλέντο τους και εντυπωσίασαν με τη δημιουργικότητά τους! Οι συμμαθητές τους αποτέλεσαν ένα πολύ θερμό ακροατήριο, οι οποίοι, αν και υποστήριξαν τους εκπροσώπους της τάξης τους, στο τέλος καταχειροκρότησαν τους νικητές! Το κυριότερο όμως ήταν πως όλοι απόλαυσαν τη διαδικασία και πέρασαν ευχάριστα, «αποχαιρετώντας», με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τους θρυλικούς ήρωες που τους συντρόφευσαν φέτος στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας.
Συγχαρητήρια, λοιπόν, στις νικήτριες ομάδες της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου!







